BEN NORMALİM, YA SEN?



 




Kadınım...

Evet ben bir kadınım. Tek başına mücadele eden, çalışan, çocuklarını büyüten, hayalleri olan ve yaşadığı hayatta hep zor olanı tutan, yaşayan ve hiç bırakmayan bir kadınım ben. 

Hayatta hiçbir şeyi kolay elde etmedim ben. O yüzden diyorum ya, zor olana hep tutundum ben. Yani hep zoru başardım. Hiç kolay olan bir şey önüme gelmedi. Hazıra konmadım yani:) Benim olan için hep mücadele ettim ve hala da ediyorum. Nasıl mı? Çalışıyorum, üretiyorum, yoktan var ediyorum. Olanı kopyalamıyorum, yeni bir şeyler yapmak ve yaratmak için uğraşıyorum. Güçlü olmaya, güçlü durmaya ve güçlü görünmeye çalışıyorum. Ve bunu da başarıyorum. 

Kadın Olmak... Toplumda bir yer sahibi, bir söz sahibi olmak... O kadar zor ki!

'Kadın dediğin susar', 'kadın, erkeğinin peşinden gider', 'kadın, söz söylemez', 'kadın, tek başına dışarı çıkmaz'... Daha bunun gibi birçok söz sıralayabilirim size. Bana söylenen, çevremde duyduğum ve hep gördüğüm. Yıl 2021, ve biz hala bunlardan konuşuyoruz ve bu sözleri duyuyoruz. Ben bunları uygulamadığım ve bana bunları dinletemedikleri için, ben herkesin tabiri ile 'AYKIRI' oldum. 'FARKLI' oldum. Bazen de 'DELİ' oldum. Ama şu var ki, kimsenin gözünde ben 'NORMAL BİR İNSAN' olmadım. Aslında, bana göre, ben NORMALİM. Doğruyu yapan, kendi sözü olan, kendi hakkını savunan, çalışan, çocuklarına tek başına bakan, güçlü bir kadınım. 

Bunları neden yazıyorum, neden konuşuyorum. 

Yalnızım, ama güçlüyüm. Bugün tek olduğumu düşünmem, yarın da tek olacağım anlamına gelmez. Bir sesten çok sese dönüşebiliriz. Çoğalabiliriz, birbirimizi görerek daha çok cesaretlenebiliriz. Ben eminim ki, benim gibi olup da konuşamayan, içinden söyleyen, fakat dışarı söyleyemeyen, gücü olan fakat gücünün farkında olmayan çok kadın var. Eğer, ben bir sessem ve buradan sesimi duyurduysam, eminim bu yazıyı okuyup, beni duyan, beni okuyan, beni gören çok kadın olacak. Benim hala umudum var. Biz erkek egemen bir toplumda yaşıyoruz ve bu zinciri kırmak için birbirimize ihtiyacımız var. Çok sesli olup, güçlenerek büyüyüp, ben de VARIM, diyeceğimiz gün olacak. Eşit haklara sahip olup, eşit bir şekilde yaşayacağız. Biz konuştukça, dinleneceğiz ve dinleteceğiz kendimizi. 

Söylenecek çok söz ve anlatacak çok şey var. Söz hakkımız olmalı ve olacakta... İhtiyacımız olan, daha çok ses ve daha çok çalışmak...

Bir Kadın Olmak. Kendin Olmak. Yaşamak. Üretmek. Ve en önemlisi bir yerden BAŞLAMAK. Hadi sen de, söz al ve başla...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamilelikte Nasıl Kilo Verebiliriz?

Hamilelikte Size En Uygun Egzersizler Hangileridir?

EFES ULTRA-2021