KENDİN İÇİN

 


Acaba şu an kaç kişi benim gibi kesin kararlar alıp uyguluyordur? Ya da kendi kararlarını tek başına alıyordur? Doğruyu düşünüp, bulup, keşfedip kendi dünyasında uyguluyordur? Soruyorum, acaba kaçınızın kendi hayatı üzerinde etkileri var? Başkaları için değil de, kendiniz için bir şeyler yapıyor musunuz? Ya da en son ne zaman kendiniz için bir şey yaptınız? 

Bir sürü soru, cevaplanması gereken...

Kendinize sorun bu soruları lütfen. Farkında olmadan yaptığınız yanlışları göreceksiniz. Önce kendimiz için yaşamak gerek. Ben ne kadar iyi olursam, çevremdekilere de o kadar faydam olur. Onlar için de doğru şeyler yapmış olurum ama önce kendim, demeliyiz. Bence kendisine yararı olmayan kişilerin, etrafına da hiçbir yararı olmaz. Kendisi için üretmeyen, yaşamayan, farkında olmayan kişiler yok olmaya mahkûmdur. 

Ben ürettikçe güçleniyorum. Çevreme örnek oluyorum. Öncelikle çocuklarıma! Beni çalışırken gördüklerinde onlar da, kendileri için çaba gösteriyorlar. Çünkü karşılarında örnek aldıkları güçlü bir ‘Anne’leri var. Ne mutlu bana ki, çocuklarımı geleceğe (kendi geleceklerine), doğru şekilde hazırlıyorum. Belki o gelecekte iyi bir şeyler yok! Ama biliyorum ki benim çocuklarım yoktan var edip, kendilerini mutlu edecek bir şeyler bulacaklar. Çünkü, yaşamak demek sadece nefes almak demek değil! Yaşamak; mücadele etmek, diğerlerinin arasından sıyrılabilmek, üretmek, kendine iyi olanı keşfedip yapabilmek. Biraz da sınırları zorlamak gerek.

Kendine sormadan neyin iyi olduğunu bilemezsin! Bunun için önce kendini tanıman gerek. Sonra da, kendin için doğru olanı bulup, o yolda önüne çıkan engelleri aşarak ilerlemen gerek. Kolaya kaçmadan, başkalarının sırtına binip yük olmadan, başkalarının senin yerine karar vermesini beklemeden, kendi yolunda ilerlemen gerek. 

Katetmemiz gereken çok yol, düşünmemiz gereken çok şey var. Yolun neresinde olursanız olun, önce kendinizi düşünün. ‘Ben neyi istiyorum?’ Kendine sor ve cevabı kendine söyle. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamilelikte Nasıl Kilo Verebiliriz?

Hamilelikte Size En Uygun Egzersizler Hangileridir?

EFES ULTRA-2021