KOŞUYORUM, DÜŞÜNÜYORUM…

 


Koşmak, güzel bir motivasyon aracı, benim için. Ben koşarken daha iyi kararlar alıyorum. Sizin de bunu deneyimlemenizi isterim. Bir gün çıkın dışarı, kafanızın en bozuk olduğu zamanda; kulaklığınızı takarak, müziği açın ya da podcast dinleyin (daha önce hiç dinlemediğiniz birini keşfedebilirsiniz. Yani beni ve başlayın hızlı adımlarla yürümeye. Hiç farkında olmadan hızlandığınızı fark edeceksiniz. Kalp atışlarınız yükselecek, adımlarınız büyüyecek ve kafanızda dolanan, çözümleyemediğiniz, tıkandığınız sorunlar teker teker aklınızdan geçecek. Bir tanesine odaklanacaksın. Açacaksın kilidini. Ne yapmak istediğine karar vereceksin. ‘Bu olmalı’ diyeceksin. ‘Ben bunu yapmalıyım. Çünkü güçlüyüm’. Belki alacağın karar zor olacak hem de çok zor. Eski alışkanlıklarından vazgeçeceksin, zorlanacaksın, yeni bir hayata adım atacaksın. Ama en önemlisi ne biliyor musun? ‘SEN’ olacaksın. Sen kendini, gerçek benliğini bulacaksın. Yaratıcılığın artacak, yeni kararlarla, yeni umutlara yelken açacaksın. Yaşın kaç olursa olsun, nerede olursan ol. Bunu yapmaya yeterli cesaretin var. Çünkü ilk kararını verdin ve sokağa çıktın. Bu ilk adımdı.

İkinci adım ise, koşarken salgıladığın endorfin (mutluluk hormonu) sana cesaret veriyor. Verdiğin kararlardan eminsin. Ve bu kararı tek başına vermelisin. Kimseye ihtiyaç duymadan, kimsenin görüşünü almadan… Çünkü herkes kendine göre yorumlar, rahatı bırakmak zordur(eğer bırakacağın bir rahatlık varsa!). Kendin olarak çıktığın bu koşuda önceliğin kendine vakit ayırmak, kendin olmak. Önce, ‘BEN GÜÇLÜYÜM VE YAPABİLİRİM’ diyeceksin kendine. Hayatındaki olumsuzlukların (özellikle de şu anda odaklandığın, çözmeye çalıştığın sorununun) üzerine gideceksin. Verdiğin bu kararda belki çevrendeki insanları da karşına alacaksın (çünkü ben öyle yaptım. Herkes karşıma çıktı. Olmaz yapamazsın, dedi. Ama ben yaptım). Şimdi, eminim daha iyi hissediyorsundur kendini. Saatine bak, kaç dakikadır koşuyorsun, ne kadar mesafe kat ettin. Kafanda düşüncelerin varken, kim bilir nerelerden geçtin. Kimler yanından geçti. Hiç görmedin, baktın belki, ama boş, anlamsız ve sıradan. Çünkü senin bir amacın var. Ve bu amaca doğru çok büyük bir adım attın. İkinci adım tamamlandı ve bir sorundan kurtuldun. Kararını verdin.

Üçüncü adım ise, verdiğin bu kararı uygulamak. Biliyorum çok zor. Bir sürü şey değişecek etrafında. Hep kötü şeyler olmuyor aslında, sakın böyle düşünme. Çok daha iyi ve güzel şeyler gelişecek verdiğin bu kararla. Verdiğin karar ne olursa olsun, senin için iyi olan, sana iyi gelecek olan. Emin ol, koşmaya çıktığında bir adım attın ve bu adımların daha da çoğalacak.

Şimdi, eminim daha rahat nefes alıyorsun. Kendine vakit ayırdın. Kendinle baş başa kaldın ve iyi bir şey yaptın. Sadece kendin için. Koşarsan özgürsün. Koşarken güçlüsün.

Podcastlarim aşağıdaki linkte 

https://open.spotify.com/show/2BRInJnOZD6Hz6yeu4p8sN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hamilelikte Nasıl Kilo Verebiliriz?

Hamilelikte Size En Uygun Egzersizler Hangileridir?

EFES ULTRA-2021